Elevii riscă rezultate mai slabe dacă pun mediul înconjurător mai presus de educație

Aceștia solicită tehnologii sustenabile pentru a crește nivelul de performanță   

Unul dintre cei mai importanți piloni ai unei societăți, educația, trage acum un semnal de alarmă. Studiul de față demonstrează nevoia de echilibru dintre un sistem educațional actualizat și o practică sustenabilă pentru planeta noastră.

Realizat în condițiile în care lumea a cunoscut cel mai cald an înregistrat vreodată1 și în timp ce unele niveluri de performanță ale educației europene erau în scădere2, sondajul realizat în rândul a 3.400 de studenți dezvăluie o legătură între preocupările legate de climă și impactul potențial asupra notelor în rândul studenților cu vârsta egală și mai mare de 16 ani.

Trei sferturi (73%) dintre studenți au evitat să printeze un material educațional pentru studiu din cauza preocupărilor legate de mediu, potrivit unei noi cercetări realizate de Epson în Europa, Orientul Mijlociu și Africa. Un procent aproape la fel de mare s-a observat și la noi în țară, unde 67% dintre respondenți au avut aceleași îngrijorări.

Cu toate acestea, marea majoritate a studenților (92%)  sunt de acord că materialele de studiu imprimate îi ajută să înțeleagă și să rețină informațiile mai bine decât materialele digitale, fapt ce confirmă mai mulți ani de cercetare3.

Gândul la mediul înconjurător rămâne, totuși, întrucât 83% dintre respondenți se simt în conflict cu privire la imprimarea materialelor de care au nevoie, deoarece doresc să protejeze cât mai mult mediul. În România se observă aceeași îngrijorare, în contextul în care 85% dintre studenții noștri recunosc că simt conflictul între nevoia de materiale și protejarea mediului.

În încercarea de a înțelege cum ar putea răspunde liderii, cercetarea a arătat, de asemenea, că 89% dintre elevi sunt de acord că rezultatele lor s-ar îmbunătăți dacă instituția de învățământ ar avea soluții de imprimare sustenabile, precum imprimantele cu jet de cerneală Heat-Free, care utilizează mai puțină energie și mai puține deșeuri decât imprimantele laser4. În România, studenții participanți la studiu susțin părerea colegilor lor din restul Europei, al Orientului Mijlociu și al Africii. 92% dintre acești spun că rezultatele lor ar crește dacă școala ar adopta soluții de imprimare sustenabilă.

James Osborne, de la Epson Europe, spune: „Studenții chestionați din fiecare țară nu numai că sunt îngrijorați cu privire la impactul pe care imprimarea îl poate avea asupra mediului, dar au acționat în numele acestei preocupări în detrimentul propriei educații.

“Acest lucru nu numai că ar putea limita realizările elevilor, dar pune presiune asupra sectorului educației, care are scopul de a îmbunătăți rezultatele și de a pregăti tinerii pentru ceea ce urmează. Instituțiile de învățământ trebuie să acționeze. Este nedrept să îi forțăm pe cursanți să aleagă între viitorul lor și cel al planetei. Imprimantele cu jet de cerneală Heat-Free pot oferi materialele imprimate de care studenții au nevoie, reducând, în același timp, consumul de energie și deșeurile.5

Întrucât imprimantele cu jet de cerneală Heat-Free Epson nu utilizează căldură în procesul de imprimare, consumă mai puțină energie decât imprimantele laser. În plus, majoritatea au, de asemenea, mai puține piese mobile și consumabile6.

Prin trecerea la tehnologia sustenabilă Epson și adoptarea imprimantelor cu jet de cerneală Heat-Free, profesorii ar putea contribui la creșterea performanțelor studenților, dar și la reducerea consumului de energie.

Despre studiu

Cercetarea a fost solicitată de către Epson și realizată online de către Coleman Parkes, o agenție independentă de cercetare de piață, în rândul a 3.400 de studenți înscriși în învățământul postliceal sau superior, cu vârsta de peste 16 ani, din 28 de țări și a avut loc în perioada iulie – noiembrie 2023.

Mai multe despre studiu aici:

https://neon.epson-europe.com/files/assets/source/a/r/r/o/a19450-infographic-lores-ro-ro-education_report.pdf?cid=sm:Instagram:VerticalEducation:0:

Despre Epson

Epson este un lider global în tehnologie, dedicat conectării oamenilor, lucrurilor şi informațiilor, prin intermediul tehnologiilor sale originale eficiente, compacte şi precise. Având o gamă de produse care cuprinde de la imprimante cu jet de cerneală şi sisteme de imprimare digitală până la proiectoare 3LCD, ochelari inteligenți, sisteme de detecție şi roboți industriali, compania se concentrează asupra stimulării inovațiilor şi depășirii așteptărilor clienților în ceea ce privește imprimantele cu jet de cerneală, comunicarea vizuală, echipamentele portabile şi robotica.

Condus de Seiko Epson Corporation din Japonia, grupul Epson are peste 81.000 de angajați în 85 de companii din întreaga lume şi se mândrește cu contribuțiile aduse comunităților în care își desfășoară activitatea şi cu eforturile permanente de a reduce impactul asupra mediului. http://global.epson.com/

Despre Epson Europe

Epson Europe B.V., cu sediul la Amsterdam, este sediul central regional al Grupului pentru Europa, Orientul Mijlociu, Rusia şi Africa. Cu 1.830 de angajaţi, vânzările Epson Europe pentru anul fiscal 2017 au fost de 1,7 miliarde de Euro. http://www.epson.ro

________________________________________________________________________________________

1 CNBC, “Ca ceva dintr-un film de la Hollywood”: Oamenii de știință spun că 2023 este probabil cel mai cald an înregistrat vreodată

2 Eurostat, Statistici privind educația și formarea la nivel regional. La nivelul UE, proporția persoanelor cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani care au obținut (cel mult) o diplomă de învățământ profesional secundar superior sau post-secundar non-terțiar a scăzut cu 3,5 puncte procentuale, de la 35,3% în 2014 la 31,8% în 2022

3 Intergraf, CITIREA MATERIALELOR IMPRIMATE GENEREAZĂ REZULTATE MAI BUNE ÎN CEEA CE PRIVEȘTE ALFABETIZAREA

4 Tehnologia heat-free | Epson Marea Britanie

5 Tehnologia Heat-Free | Epson Marea Britanie

6 Tehnologia Heat-Free | Epson Marea Britanie

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *