- Măsură structurală, singura opțiune viabilă pentru a proteja competitivitatea operațiunilor Bridgestone în Europa
- Compania intenționează să stabilească un plan de sprijin adaptat fiecărui angajat
Având în vedere evoluția dificilă pe termen lung a industriei de pe piața europeană a anvelopelor pentru pasageri, Bridgestone trebuie să ia în considerare măsuri structurale pentru a asigura reducerea capacității sale excesive de producție și pentru a-și îmbunătăți eficiența costurilor.
După ce a studiat cu atenție toate potențialele opțiuni, compania a anunțat astăzi în cadrul unui comitet de întreprinderi extraordinar că intenționează să oprească orice activitate ce are loc la uzina Bethune, deoarece este singura cale viabilă pentru a proteja competitivitatea operațiunilor Bridgestone în Europa.
Propunerea ar putea avea impact asupra a 863 de angajați. Bridgestone este pe deplin conștient de consecințele sociale ale acestui proiect și își ia angajamentul să folosească toate mijloacele de care dispune pentru a defini planuri de sprijin pentru fiecare angajat.
Această decizie ar fi luată printr-o strânsă consultare și printr-un dialog susținut cu reprezentanții angajaților. Măsurile de pre-pensionare, sprijin pentru reatribuirea angajaților către alte activități Bridgestone din Franța și inițiative pentru facilitarea redistribuirii externe, vor fi propuse de companie și vor fi discutate în detaliu cu reprezentanții angajaților în lunile următoare.
Mai mult, Bridgestone intenționează să reducă cât mai mult posibil impactul asupra regiunii prin implementarea unui plan solid de revitalizare a ocupării forței de muncă pentru această zonă. Compania s-a angajat să stabilească un program dedicat de înlocuire și să caute în mod activ un cumpărător pentru site.
Bridgestone este nevoită să ia în considerare măsuri structurale pentru a păstra sustenabilitatea operațiunilor din Europa.
Contextul actual al industriei pentru anvelopele de pasageri pune în pericol competitivitatea Bridgestone pe piața europeană. În ultimii ani, piața anvelopelor pentru pasageri se confruntă cu vânturi puternice – chiar și fără a lua în considerare impactul pandemiei COVID-19. Piața anvelopelor pentru pasageri și-a văzut stabilizarea volumelor în ultimii ani (creștere medie anuală <1%), în timp ce concurența mărcilor asiatice low-cost continuă să crească (cota de piață de 6% în 2000 a crescut la 25% în 2018) ducând la supracapacitatea generală de producție. Acest lucru a dus la presiuni asupra prețurilor și marjelor, precum și la o supracapacitate pe segmentul cu diametru redus, având în vedere o cerere în scădere în LRD. Și în cadrul amprentei europene generale a Bridgestone, uzina Béthune este cea mai puțin bine poziționată și mai puțin competitivă.
În ultimii ani, Bridgestone a luat mai multe măsuri, inclusiv încercări de creștere a competitivității fabricii Bethune. Acestea s-au dovedit a fi insuficiente și, de câțiva ani, Bridgestone a suferit pierderi financiare de pe urma anvelopelor produse în Bethune. Având în vedere dinamica actuală a pieței, nu este previzibilă nicio îmbunătățire a situației.
„Închiderea uzinei Bethune nu este o decizie ușoară. Dar nu există altă soluție pentru a depăși provocările cu care ne confruntăm în Europa. Acesta este un pas necesar pentru a ne asigura că menținem sustenabilitatea afacerii Bridgestone în Europa ”, a declarat Laurent Dartoux, CEO al Bridgestone EMIA. „Suntem pe deplin conștienți de implicațiile anunțului făcut astăzi și de consecințele pe care acesta le-ar putea avea pentru angajații și familiile acestora. Acest proiect nu reflectă angajamentul angajaților și nici anii lor de muncă în furnizarea de produse de înaltă calitate pentru clienții noștri, este un rezultat direct al unei situații de piață pe care Bridgestone trebuie să o abordeze. Prioritatea este în mod clar să găsim o soluție corectă și adaptată pentru toți angajații, oferindu-le fiecăruia suport individual, precum și soluții compatibile cu proiectele lor personale și profesionale. ”
Acest proiect nu va avea loc înainte de al doilea trimestru al anului 2021. Bridgestone va continua să păstreze o prezență ridicată în Franța, în special prin vânzări și operațiuni de vânzare cu amănuntul cu aproximativ 3 500 de angajați.