Specialiști Wizrom Software: Ce trebuie să știe companiile mici pentru raportarea SAF-T către ANAF, obligatorie de la 1 ianuarie 2025
- Prin crearea unui cont demonstrativ pus la dispoziție de Wizrom, antreprenorii pot vizualiza cum funcționează un sistem automatizat de raportare.
- Cu ajutorul raportării automatizate, companiile mici câștigă timp, sunt conectate la ultimele modificări legislative și elimină riscul de erori umane.
- Soluția este creată de una dintre cele mai experimentate echipe de specialiști, implicată direct în consultările inițiate de ANAF în procesul de pregătire și implementare a raportării SAF-T.
Opțiunea Cont Demo este disponibilă pe site-ul dedicat MyWiz – platforma online pentru managementul si contabilitatea companiilor mici si mijlocii dezvoltată de Wizrom care poate simplifica mult acest proces și poate asigura conformitatea fiscală prin automatizarea raportării. Cei care doresc să beneficieze și de mai mult sprijin pot contacta direct echipa Wizrom pentru consultanță, la adresa disponibilă pe website.
„Într-un mediu fiscal în continuă schimbare, companiile mici au nevoie de o soluție software care să fie nu doar de încredere, ci și flexibilă, pentru a se adapta la noile provocări. MyWiz simplifică foarte mult procesul de raportare către ANAF și oferă, în plus, o platformă integrată pentru toate nevoile de gestiune ale companiei, de la contabilitate la logistică și vânzări”, arată Zemy Apfelbaum, Zemy Apfelbaum, Managing Director Wizrom.
Ce este SAF-T și de ce este importantă pregătirea din timp pentru raportare?
SAF-T este un fișier electronic care conține toate informațiile financiare importante despre companie, pe care ANAF îl folosește pentru a verifica dacă sunt conforme cu raportările fiscale. Mai exact, Declarația 406 transmite către ANAF o situatie detaliata care include toate operațiunile economice și financiare ale companiei, evidențiind în mod cronologic notele contabile, încasările, plățile, codurile de taxe. De asemenea, se furnizează informații detaliate despre furnizori și clienți, activele fixe, inventarul, stocurile și modificările în stocuri.
Începând cu 2025, companiile mici vor trebui să respecte aceleași cerințe ca și companiile mari și mijlocii, pentru care această obligație este deja în vigoare din 2022, respectiv 2023. „Antreprenorii trebuie să înceapă pregătirile din timp. Cu cât mai repede își vor automatiza procesele contabile, cu atât mai mult vor reduce riscurile de erori și vor evita posibile sancțiuni. MyWiz face acest lucru simplu și accesibil pentru companiile mici. Odată setată, platforma generează automat fișierul SAF-T și îl depune în formatul cerut de ANAF”, subliniază Zemy Apfelbaum.
Ce contribuabili intră în categoria companiilor mici obligate să raporteze?
Deși nu există o listă explicit dedicată contribuabililor mici, ANAF a publicat pe site-ul său două liste – o Listă a marilor contribuabili și o Listă a contribuabililor mijlocii, iar toate companiile care nu se regăsesc pe aceste liste reprezintă contribuabil mic.
Totodată, există forme de organizare juridică ce sunt exceptate de la raportare, respectiv: Persoanele fizice autorizate (PFA); întreprinderile individuale (II); întreprinderile familiale (IF); persoanele fizice care desfășoară activități cu scop lucrativ (PFL); asociațiile familiale (ASF); societățile profesionale de avocați cu răspundere limitată (SPAR) și cabinetele individuale de avocat; societățile profesionale notariale şi birourile individuale notariale; cabinetele medicale individuale (CMI); societățile profesionale practicieni în insolvență (SPI); întreprinderile profesionale unipersonale cu răspundere limitată (URL); instituțiile publice (PUB), indiferent de sursa lor de finanțare sau de categoria de contribuabili la care sunt încadrate; precum și autoritățile administrative, indiferent de sursa lor de finanțare.
Echipa Wizrom – expertiză directă în consultările ANAF privind SAF-T
Spre deosebire de alte soluții de pe piață, MyWiz beneficiază de expertiza unică a echipei Wizrom, care a fost implicată direct în consultările inițiate de ANAF în procesul de pregătire și implementare a raportării SAF-T. Specialiștii Wizrom au contribuit la definirea cerințelor acestei raportări și dețin un know-how valoros în domeniu. Această experiență se reflectă și în faptul că soluțiile Wizrom au fost deja utilizate cu succes de peste 500 de companii mari și mijlocii pentru depunerea declarației D406.
MyWiz automatizează întregul proces de generare și depunere a fișierului SAF-T, asigurând o raportare corectă și conformă cu cerințele ANAF. Soluția colectează informații financiare din până la 14 surse diferite, eliminând riscurile de erori umane și reducând povara administrativă. Principalele sale avantaje sunt:
• Automatizare completă a procesului de colectare și depunere a Declarației D406;
• Interfață prietenoasă și ușor de utilizat, fără a necesita pregătiri complexe;
• Integrare flexibilă cu diverse sisteme contabile și ERP-uri;
• Suport continuu din partea echipei de specialiști Wizrom;
• Conformitate garantată cu cele mai recente modificări legislative fiscale.