În prima jumătate a anului 2020, Xiaomi a reușit să treacă cu bine peste toate provocările pandemiei de COVID-19. Compania a făcut publice datele financiare și rezultatele obținute până la data de 30 iunie.
Repere financiare Xiaomi pentru prima jumătate a anului
- Venituri totale de 103,24 de miliarde RMB, în creștere cu 7,9% față de anul trecut;
- Profitul brut a fost de aproximativ 15,26 miliarde RMB, în creștere cu 22,3% față de anul trecut;
- Profitul perioadei a fost de aproximativ 6,65 miliarde RMB, în creștere cu 29,3%;
- Profitul net non-IFRS ajustat a fost de aproximativ 5,67 miliarde RMB, în scădere cu 0,7%;
- Câștigurile per acțiune au fost de 0,279 RMB.
Q2 2020 repere financiare Xiaomi
- Venituri totale de aproximativ 53,54 miliarde RMB, în creștere cu 3,1% față de anul trecut și cu 7,7% față de trimestrul anterior;
- Profitul brut a fost de aproximativ 7,7 miliarde RMB, în creștere cu 6,1% față de anul trecut și 1,9% față de trimestrul anterior;
- Profitul a fost de aproximativ 4,49 miliarde RMB, în creștere cu 129,8% față de anul trecut și 108% față de trimestrul anterior;
- Profitul net non-IFRS ajustat a fost de aproximativ 3,37 miliiarde RMB, în scădere cu 7,2% față de anul trecut, dar mai mare cu 46,6% față de trimestrul trecut;
- Câștigurile pe acțiune au fost de 0,189 RMB.
- Xiaomi a depășit toate provocările
Mesajul Xiaomi Corporation a fost următorul: “În prima jumătate a anului 2020, în ciuda impactului COVID-19 și a incertitudinilor majore din întreaga lumea, afacerile diversificate ale Xiaomi din segmentul ecosistemelor au demonstrat capacitatea de a trece cu bine peste toate dificultățile și atât venitul, cât și profiturile ajustate au depășit așteptările pieței, în timp ce operațiunile noastre au continuat să se extindă. Suntem pe lista Fortune Global 500 pentru a doua oară, pe locul 422, cu un avans de 46 de poziții în comparație cu anul trecut. În 2020, Xiaomi a aniversat 10 ani de existență. Ne-am dezvoltat strategia ‘Smartphone X AIoT’, al cărei punct central este segmentul telefoanelor inteligente”.
- „Cele trei principii directoare” și cum ne-am menținut poziția piața de smartphone-uri premium
Pe fondul provocărilor aduse de COVID-19 în piața telefoanelor inteligente, Xiaomi a respectat trei principii directoare „a continuat să exploreze, să inoveze și să ofere produse cu tehnologii performante la prețuri juste”. Veniturile din segmentul smartphone-urilor au fost de 61,952 miliarde RMB și, respectiv, 31,628 miliarde RMB în primele două trimestre ale anului 2020, iar livrările de telefoane inteligente au ajuns la 28,3 milioane de unități.
Grupul a insistat să pună în aplicare strategia dual-brand și a obținut rezultate semnificative. Flagship-urile 5G Mi 10 și Mi 10 Pro au fost lansate în februarie 2020, livrările au depășit un milion de unități în doar două luni. În august 2020, Xiaomi a lansat Mi 10 Ultra, care a obținut un scor DXOMARK de 130 pentru performanțele generale ale camerei, ocupând din nou locul 1 la nivel global la momentul lansării. Vânzările au depășit 400 milioane RMB după 10 minute de la debut.
De menționat este faptul că Xiaomi și-a lansat recent fabrica inteligentă, cu o investiție totală de 600 de milioane RMB. Mi 10 Ultra este primul model mass market de ultimă generație ultra-high-end produs de Xiaomi Smart Factory.
- Strategia “Smartphone X AIoT”
Câștigurile din produsele IoT și lifestyle au fost de 28,237 miliarde RMB în prima jumătate a anului și de 15,253 de miliarde RMB în al doilea trimestru din 2020. Livrările de televizoare Xiaomi din al doilea trimestru al anului au fost de 2,8 milioane de unități, înregistrându-se o creștere anuală, în ciuda scăderilor de vânzări de pe piața de televizoare.
În al doilea trimestru, Xiaomi a lansat două produse flagship din seria Mi TV Master și s-a extins pe piața premium. În iulie, 2020, Xiaomi a lansat primul TV OLED, Mi TV Lux 65”. În luna august, a apărut Mi TV Master Series-Mi TV LUX Transparent Edition, primul televizor transparent din lume produs în serie.
Televizoarele smart ale Xiaomi au intrat în al doilea trimestru pe mai multe piețe europene, printre care cele din Polonia, Franța și Italia. În luna iulie, Xiaomi a avut prima lansare globală de produse de tip ecosistem, în cadrul căreia au fost lansate Mi Smart Band 5 și Mi True Wireless Earphones 2 Basic.
Recent, fondatorul Xiaomi, Lei Jun, a distribuit o scrisoare adresată angajaților prin care anunță că în următorii zece ani, compania își va concentra resursele asupra tehnologiei “Smartphone X AIoT”. Până la data de 30 iunie, numărul dispozitivelor conectate IoT (în afara telefoanelor inteligente și a laptopurilor) pe platforma IoT Xiaomi a ajuns la 271 de milioane de unități, în creștere cu 38,3% față de anul trecut. Numărul utilizatorilor care au cinci sau mai multe dispozitive conectate la platforma IoT Xiaomi (în afara telefoanelor inteligente și a laptopurilor) a crescut cu peste 5,1 milioane, reprezentând o creștere de 63,9% în comparație cu 2019. Aplicația Mi Home a avut 40,8 milioane de utilizatori activi lunari, în creștere cu 34,1%, dintre care numărul utilizatorilor de telefoane inteligente non-Xiaomi a crescut cu 67,9%. În iunie 2020, Asistentul AI a avut 78,4 milioane de utilizatori activi lunari, în creștere cu 57,1% față de anul trecut.
- Creșterea constantă în piețe internaționale în ciuda provocărilor economice. Procentul de creștere al livrărilor poziționează Xiaomi pe locul 1 între cei mai importanți jucători din Europa de Vest
Veniturile din serviciile de internet s-au ridicat la 11,808 miliarde RMB, respectiv 5,908 miliarde RMB în primul și al doilea trimestru din 2020. În cel de-al doilea trimestru al anului 2020, numărul de utilizatori activi lunari MIUI a crescut cu 23,3% față de anul anterior, la 343,5 milioane, în timp ce în China a ajuns la 109.7 milioane.
În iunie 2020, numărul de utilizatori activi lunari ai televizoarelor inteligente Xiaomi și ai Mi Box a ajuns la 32 milioane, ceea ce reprezintă o creștere de 41,8% față de anul anterior. La 30 iunie 2020, numărul abonaților a crescut cu 33,1% față de anul anterior, la 4 milioane.
- Creșterea constantă în piețe internaționale în ciuda provocărilor economice
Xiaomi rămâne numărul 1 în Europa de Vest printre jucătorii principali, pe baza creșterii numărului de livrări.
Veniturile din piețele internaționale au fost de 48,861 miliarde RMB, respectiv 24,029! miliarde RMB în primul și în al doilea trimestru din 2020. Potrivit Canalys, în al doilea trimestru al anului 2020, Xiaomi s-a clasat în top 5 ca volum de livrări în 50 de piețe în care compania este prezentă și în top 3 în 25 dintre aceste piețe.
În Europa de Est, Xiaomi a devenit compania de smartphone-uri nr.1 din Ucraina și Polonia în ceea ce privește livrările de telefoane inteligente, cu cote de piață de 37,1% și respectiv de 27,5%.
- Impactul COVID-19
În al doilea trimestru din 2020, pandemia de COVID-19 a afectat operațiunile globale ale Xiaomi. În aprilie și mai, mai multe piețe cheie ale Grupului au implementat măsuri de izolare stricte, fapt ce s-a resimțit în vânzări. Pe măsură ce restricțiile au fost ridicate, vânzările s-au îmbunătățit vizibil.