Avand in vedere ca 90% dintre angajati intra online de mai multe ori pe zi, poate fi dificil pentru majoritatea acestora sa isi pastreze separat viata privata si cea profesionala in timpul zilei de lucru (si dupa aceea). Recentul Global Privacy Report, publicat de Kaspersky Lab, arata ca o persoana din doua (59%) alege sa isi ascunda de sef activitatea de pe retelele de socializare. Aceasta atitudine la locul de munca ii vizeaza si pe colegii lor, 52% dintre respondenti preferand sa nu le dezvaluie activitatile lor din mediul online.
Un angajat petrece, in medie, 13 ani si doua luni la locul de munca. Interesant este ca nu tot timpul este folosit pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu sau pentru a obtine o promovare: aproape doua treimi (64%) dintre participanti recunosc ca viziteaza zilnic site-uri care nu au legatura cu munca, de la birou.
Deloc surprinzator, 29% dintre angajati nu vor ca angajatorul lor sa stie ce site-uri viziteaza. Si mai interesant este faptul ca un respondent din doi (52%) vrea ca nici colegii sa nu fie la curent cu activitatile sale online.
Dimpotriva, activitatea pe retelele de socializare pare a fi un domeniu mai putin privat pentru multi si, prin urmare, mai potrivita sa fie impartasita cu colegii, dar nu si cu seful. Acest lucru se datoreaza, probabil, temerii angajatilor de a nu dauna imaginii companiei sau faptului ca o productivitate redusa a personalului motiveaza companiile sa monitorizeze retelele sociale ale angajatilor si sa ia decizii care le influenteaza cariera pe baza acesteia. Astfel de politici i-au determinat pe 59% dintre respondenti sa spuna ca nu vor sa-si dezvaluie activitatile de pe retelele de socializare sefului lor, in timp ce 54% nu doresc sa dezvaluie aceste informatii nici colegilor lor.
Alti 34% dintre respondenti nu vor ca angajatorul sa vada continutul mesajelor si al e-mail-urilor lor. In plus, 5% au spus chiar ca le-a fost afectata cariera in mod iremediabil ca urmare a scurgerii de informatii personale. Astfel, oamenii sunt preocupati sa isi construiasca o buna reputatie la locul de munca si sa nu isi distruga relatiile existente.
„Deoarece accesarea mediului online face parte din viata noastra de zi cu zi in prezent, delimitarea existentei digitale, la locul de munca si acasa, continua sa se estompeze”, explica Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky Lab. „Si nu e nici bine, nici rau. Pur si simplu, asa traim in epoca digitala. Trebuie doar sa va amintiti ca, in calitate de angajati, trebuie sa fiti din ce in ce mai precauti cu privire la ceea ce postati pe retelele de socializare sau la site-urile pe care preferati sa le utilizati la locul de munca. O miscare gresita pe Internet ar putea avea un impact iremediabil, pe termen lung, asupra perspectivelor de promovare, chiar si pentru cel mai ambitios angajat.”
Pentru ca angajatii sa nu cada prada amenintarilor de pe Internet, la locul de munca, sunt cateva reguli elementare care trebuie respectate in era digitala:
- Nu postati nimic din ce ar putea fi considerat defaimator, obscen sau care incalca drepturi de autor. Daca aveti dubii, mai bine nu postati.
- Fiti constienti ca administratorii de sistem ar putea, cel putin teoretic, sa afle obiceiurile de navigare pe Internet pe care le aveti.
- Nu hartuiti, nu amenintati si nu discriminati niciun coleg, partener, competitor sau client – nici pe retelele de socializare, nici in mesaje, e-mail-uri sau pe alte cai.
- Nu postati fotografii ale altor angajati, ale clientilor, furnizorilor, partenerilor sau ale produselor companiei fara acord prealabil, in scris.
- Folositi o solutie de management de parole pentru a va asigura ca nu intra nimeni neautorizat in conturile de social media sau in alte conturi personale, la birou. Instalati o solutie de securitate eficienta, de genul Kaspersky Security Cloud, pentru a va proteja dispozitivele.
Despre Kaspersky Lab
Kaspersky Lab este o companie globala din domeniul securitatii cibernetice, prezenta pe piata de peste 21 de ani. Informatiile vaste despre amenintarile cibernetice si experienta in securitate IT detinute de Kaspersky Lab se materializeaza in mod constant in solutii de securitate si servicii de ultima generatie pentru a proteja companiile, infrastructura critica, autoritatile guvernamentale si utilizatorii individuali din toata lumea. Portofoliul companiei include protectie endpoint de top si mai multe solutii specializate de securitate si servicii, pentru a combate amenintarile digitale tot mai sofisticate. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejati de tehnologiile Kaspersky Lab, precum si 270.000 de companii client, pe care le ajutam sa protejeze ce e mai important pentru ele. Pentru mai multe informatii, vizitati www.kaspersky.ro.